MFSF JÁNOŠÍKŮV DUKÁT
- MFSF Jánošíkov dukát
- Historie festivalu
- ZÁŠTITA NAD XXV. MFSF JÁNOŠÍKOV DUKÁT 2024
- PLAGÁT 2024
- DOPROVODNÉ PROGRAMY 2024
- SOBOTA
- NEDEĽA
- Program XXV. ročníku MFSF Jánošíkov dukát 2024
- POZVANÉ SÚBORY 2024
- MÚTENIE MÁSLA
- Stretnutie Jánošíkovcov
- Ľudoví remeselníci
- Tanečná dieľňa
- Fotogalerie
- Sponzoři a partneři
- Mediálni partneri a tiskové zprávy
- Kniha návštěv
- KONTAKTY
- Mapa stránek
Pondělí 23. června 2025
Práce na parní lokomotivě je radostí i galejemi
V počátcích historických jízd na Osoblažce parní lokomotivy obsluhovali pamětníci, kteří pracovali na železnici už v parní éře. Protože je tato práce fyzicky velmi náročná, je nejvyšší čas zaškolit mladé pomocníky.
Strojvůdcům veteránům se snaží pomáhat asi pětice mladých nadšenců, čerstvých maturantů, kteří by rádi pochytili co nejvíc z jejich řemesla.
"Jet s parní lokomotivou je poměrně jednoduché. Pro začínajícího mašinfiru je nejdůležitější pochopit, jak parní stroj funguje a co všechno se může na lokomotivě pokazit, aby si dokázal poradit s drobnějšími opravami. O práci na parní lokomotivě je velký zájem, přestože při přikládání do kotle topič pracuje za teplot kolem osmdesáti stupňů. Je to fyzicky velmi náročná, ale krásná práce. Do pěti let bude nutné nahradit železniční pamětníky novou generací. Jen hrstka lidi dostane v životě příležitost řídit parní lokomotivu, takže je to určitě privilegium, a na druhou stranu to jsou galeje." popsal Jaromír Foltýn práci mašinfíry na parostroji
Krnovské noviny REGION
ze dne 13.října 2009
ze dne 13.října 2009
DALŠÍ INFORMACE: 298 Úzkorozchodná trať Třemešná ve Slezsku - Osoblaha
SOUVISEJÍCÍ TISKOVÉ ZPRÁVY A ČLÁNKY
- 10.12.2015: Film Osoblažka (2015)
- 15.12.2014: Nový jízdní řád pro sezónu 2015
- 07.11.2014: Na Osoblažsko opět zavítá prezident republiky
- 26.09.2014: Parní vlak na Osoblažce přivítal 5 000. návštěvníka během roku...
- 07.05.2014: Novinka 2014 speciální Polská jízdenka
- 13.10.2009: Železniční fanoušci mají plno nápadů a velké plány
- 13.10.2009: Dráhy jednají o dalším provozu
- 13.10.2009: Rekord: více než deset tisíc cestujících
- 13.10.2009: Prodlouženi Osoblažky má ohlas.
- 16.06.2009: Jízda se třemi parními lokomotivami.
Zveřejněno 13.10.2009 v 20:28 hodin