MFSF JÁNOŠÍKŮV DUKÁT
- MFSF Jánošíkov dukát
- Historie festivalu
- ZÁŠTITA NAD XXV. MFSF JÁNOŠÍKOV DUKÁT 2024
- PLAGÁT 2024
- DOPROVODNÉ PROGRAMY 2024
- SOBOTA
- NEDEĽA
- Program XXV. ročníku MFSF Jánošíkov dukát 2024
- POZVANÉ SÚBORY 2024
- MÚTENIE MÁSLA
- Stretnutie Jánošíkovcov
- Ľudoví remeselníci
- Tanečná dieľňa
- Fotogalerie
- Sponzoři a partneři
- Mediálni partneri a tiskové zprávy
- Kniha návštěv
- KONTAKTY
- Mapa stránek
Pátek 27. června 2025
Dráhy jednají o dalším provozu
České dráhy se už pět sezón dělí se Slezskými zemskými dráhami o úzkorozchodnou trať Třemešná - Osoblaha, takzvanou Osoblažsku. České dráhy zde zajišťuji přepravu pasažérů celoročně, Slezské zemské dráhy sem o prázdninách lákají turisty na nostalgické jízdy parních lokomotiv.
Mezi Českými drahami a místními fanoušky železniční historie se vytvořila velmi dobrá spolupráce. Nyní přichází čas se společně zamyslet, jak optimálně zajistit fungování Osoblažky v budoucnu. České dráhy sice Osoblažku provozují s vědomím, ze jde o technicky unikát, ale z pohledu makroekonomiky je to okrajová záležitost, Jednou ze zvažovaných variant je možnost, že České dráhy umožni Slezským zemským drahám celoroční provoz Osoblažky. "Podle dosavadních zkušeností lze předpokládat, že Slezské zemské dráhy by dokázaly vytěžit daleko víc z turistického potenciálu Osoblažky. Vzhledem k výši dotací, kterými na běžný provoz Osoblažky přispívá kraj, není pro místní železniční nadšence žádný problém zajistit zde celoročně služby a spoje ve stejném rozsahu jako České dráhy. Proto na Osoblažce očekáváme v pulce návštěvu generálního ředitele Českých drah a jeho náměstků, kteří se chtějí seznámit se situací přímo na místě, aby k dalšímu provozu úzkokolejky mohli zaujmout stanovisko," popsal situaci Jaromír Foltýn, jednatel Slezských zemských drah.
Dalším hráčem, který spolurozhoduje o budoucnosti Osoblažky. je Moravskoslezský kraj, pro který rozhodně není obvyklé objednávat právní obslužnost území u nikoho jiného než u Českých drah. "Vzhledem k tomu, že historické jízdy na Osoblažce prezentuje kraj mezi hlavními atrakcemi v oblasti cestovního ruchu, a protože už se s naši parní lokomotivou svezl hejtman Evžen Tošenovský i současný hejtman Jaroslav Palas neočekávám, že by se kraj branil změně provozovatele. Pokud skutečně dojde na Osoblažce ke změně provozovatele, určitě to nebude dřív než v roce 2011, protože České dráhy chystají nový grafikon dlouho předem," dodal Foltýn.
Krnovské noviny REGION
ze dne 13.října 2009
ze dne 13.října 2009
DALŠÍ INFORMACE: 298 Úzkorozchodná trať Třemešná ve Slezsku - Osoblaha
SOUVISEJÍCÍ TISKOVÉ ZPRÁVY A ČLÁNKY
- 10.12.2015: Film Osoblažka (2015)
- 15.12.2014: Nový jízdní řád pro sezónu 2015
- 07.11.2014: Na Osoblažsko opět zavítá prezident republiky
- 26.09.2014: Parní vlak na Osoblažce přivítal 5 000. návštěvníka během roku...
- 07.05.2014: Novinka 2014 speciální Polská jízdenka
- 13.10.2009: Železniční fanoušci mají plno nápadů a velké plány
- 13.10.2009: Práce na parní lokomotivě je radostí i galejemi
- 13.10.2009: Rekord: více než deset tisíc cestujících
- 13.10.2009: Prodlouženi Osoblažky má ohlas.
- 16.06.2009: Jízda se třemi parními lokomotivami.
Zveřejněno 13.10.2009 v 20:45 hodin